LUTFI SYAFIQ

Wednesday, May 11, 2016

PETUA | Cara Selesaikan Masalah Kaki Berbau

Assalamualaikum w.b.t.

Dah lama tak share tips atau petua-petua kat sini. Hari ni terasa macam nak share sikit. Zaman sekarang ni kebanyakan kita selalu pakai kasut bertutup kan? Yelah, kerja office memang diwajibkan pakai kasut bertutup. Begitu juga dengan student-student yang memang diwajibkan memakai kasut bertutup kalau hendak ke kelas. Bukan itu sahaja, semua benda lah memang perlu kasut bertutup.

Jadi, selalunya kita akan mendapat masalah yang membuatkan diri sendiri tidak selesa dan juga orang  yang berada di sekeliling. Masalah apa? Yeah, masalah bau kaki lah. Kadang-kadang tu kan ada jugak kawan-kawan selalu cakap, ehhh kaki kau bau loji lah! Bau bangkai lah! dan macam macam lagi. Hahaha.

Bagi mengatasi masalah ini, aku ada sedikit petua yang orang share dengan aku dan aku nak share dengan hangpa hangpa semua hari ni. Cara dia mudah saja. Cenggini citer diaaa...

RENDAM KAKI DALAM AIR ASAM JAWA
 Gambar sumber Google.
Gambar sumber Google.

Ok, apa yang hangpa perlu buat? Pi cari besen atau bekas yang agak-agak celuih (muat) untuk masukkan kedua-dua belah kaki hangpa.
Masukkan air agak-agak tenggelam kaki. Masukkan garam dalam 2 ke 3 sudu besar dan masukkan asam jawa dalam 2 sudu besar. Ramas-ramas sikit asam jawa tu bagi sebati dengan air. Lepas tu rendam kaki hangpa (korang, u all, anda) selama lebih kurang setengah jam. Sambil-sambil tu boleh lah tengok TV ker, mengumpat jiran sebelah ker, main FB ker kan... Hahaha.

Akhirnya, bilas kaki anda dan cuba bau, mesti dah takda bau bangkai. Hehehe.

Sekian tips untuk kali ini. Selamat mencuba.

1 comment:

Ann Ishak said...

tang step yang last sekali tu memang WIN, "bilas kaki dan cuba bau" hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!