LUTFI SYAFIQ

Tuesday, September 25, 2012

TESCO Mergong Alor Setar Berhantu?

Salam. Hmm, hari ni rajin pulak blogwalking. Nak update blog sendiri terasa sangat malas. Tapi hari ni nak update jugak pasal satu cerita ni yang agak menarik. Pasal TESCO Mergong yang dikatakan berhantu. Sebab apa aku tertarik? Sebab dekat dengan rumah aku. Haha. Jom baca kisah copy paste kat bawah.

Mak mertua penulis ada mengatakan yang Pasaraya TESCO di Mergong adalah kawasan panas dan berhantu kerana budak kecil sering sahaja menangis apabila memasuki kawasan premis TESCO itu. Terima kasih kepada Kedah2U, akhirnya penulis menemukan sebab kenapa TESCO Mergong di Kedah itu dikatakan berhantu.

Mungkin ramai pengunjung yang tidak maklum dengan kewujudan dua buah kubur di tepi Pasaraya TESCO Mergong, Alor Setar. Mungkin juga disebabkan kawasan kubur ini telah ditabir dengan pagar zink yang agak tinggi.

Pihak Kedah2U mendapat makluman tentang kubur ini daripada beberapa pekerja Pasaraya TESCO dan seorang pembantu kedai di Restoran Makanan Segera Pizza Hut yang juga beroperasi dalam bangunan TESCO Mergong. Menurut keterangan beberapa pekerja TESCO Mergong, mereka pernah terlihat seakan lembaga hitam sedang bertenggek di atas dahan pokok yang berada ditepi kedua-dua kubur tersebut apabila pulang lewat pada waktu malam.

Seorang pengawal yang bertugas di sini juga menegaskan yang diasering tercium bau yang wangi disertai perasaan seram sejukapabila melalui berdekatan kawasan tersebut. Namun perkara sebenar disebalik misteri ini masih belum diurai dan tiada sebarang kes yang dibangkitkan berkaitan kedua-dua kubur tersebut. Lagi gambar kubur misteri di tepi Pasaraya TESCO di Mergong Alor Setar.

Sahih ka tak sahih ni aku pun tak berani cakap. Bukan kerja aku semua ni. Kerja Allah SWT belaka.

Wasalam.

 

Sumber

3 comments:

::FAIZ:: said...

like

Unknown said...

seram seremmmmmmmmm

iAmCekbolat said...

kat mana2 pun adoo . gua penduduk aloq staq yg suka pi tesco beli kuaci . hewhew

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!