LUTFI SYAFIQ

Sunday, November 7, 2010

Melayu Mudah Lupa?

time ngah temenung sorang2 kt ruang tamu, mataku tertumpu ke arah sebuah frame yg tergantung di dinding rumah... sejak sekian lama frame tersebut berada di situ, baru kini aku perasan akan kewujudannya... ku lihat gambar mantan perdana menteri kita iaitu Tun Dr Mahathir... di samping gambar tersebut, terdapat tulisan2 yg menghiasinya... aku renung, aku tatap, lalu aku baca setiap perkataan yg tercoret di situ... ianya melagukan sesuatu... sesuatu yg lahir dari hati bekas perdana menteri kita...
berikut adalah corak penulisan yg tertulis :
hayatilah...

Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya dipijak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya retak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya teriak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya haprak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kelas dua
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya hina
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya sengketa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya derita
Melayu mudah lupa

Dulu bangsanya kerdil
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya terpencil
Melayu mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai bangsaku
Jangan mudah lupa lagi
Kerana perjuanganmu belum selesai

aku...aku rasa aku bkn jenis yg mudah lupa... aku sgt sukar utk melupakan sesuatu...mungkin sbb aku bkn Melayu sgt kot... sekali aku alami sesuatu, aku akn ingat sampai bila2...
kesimpulannya, bukan semua Melayu mudah lupa...
bukan mudah untuk mengikis kembali perkara2 yg telah terpahat di hati...

-Lutfi Syafiq

Monday, October 25, 2010

midterm -----> final

awat aku xrasa risau lgsg aa??
kan bagus kalau aku leh fokus dan xpikiaq pasai benda2 lain yg bikin aku serabut..
aku mau fokus!
FOKUS!
dh nak exam ni..
aku pun x paham dgn diri aku skg..
kalu kt uitm dulu mmg aku main2..
tp still score.
tp kt sini aku xdak la main2 sgt..
tp...
ntah la..
serabut btoi.
sapa yg nak study ngn aku abaq!
mai kita pakat2 study sama2!
sama2 score kt mahsa ni..
jom2.
aku perlukan smangat angpa suma woi~
tlg tlg tlg~
huhu
aku nk p kt satu tmpt..
nk duk sorng2 kt situ.
nk intrapersonal...
utk aku back to normal like b4~
aku perlu itu!
aku nak LUTFI SYAFIQ yg dulu!!!!

aku nak rambut mcm ni . . .

smart an rambut mcm ni?... xsabar nak panjang rambut aku mcm dia...

Friday, October 22, 2010

When You Look Me in The Eyes


If the heart is always searching
Can you ever find a home?
I've been looking for that someone
I never make it on my own
Dreams can't take
The place of loving you
There's gotta be a million reasons
Why it's true
When you look me in the eyes
And tell me that you love me
Everything's alright
When you're right here by my side
When you look me in the eyes
I catch a glimpse of heaven
I find my paradise
When you look me in the eyes
How long will I be waiting
To be with you again?
I'm gonna tell you that I love you
In the best way that I can
I can't take a day without you here
You're the light that make my darkness disappear
When you look me in the eyes
And tell me that you love me
Everything's alright
When you're right here by my side
When you look me in the eyes
I catch a glimpse of heaven
I find my paradise
When you look me in the eyes
Movin' on, I start to realize
I can reach my tomorrow
I can hold my head up high
And it's all because you're by my side
When you look me in the eyes
And tell me that you love me
Everything's alright
When you're right here by my side
When I hold you in my arms
I know that it's forever
I just got to let you know
I never wanna let you go
'Cause when you look me in the eyes
And tell me that you love me
Everything's alright
When you're right here by my side
When you look me in the eyes
I catch a glimpse of heaven
Oh, I find my paradise
When you look me in the eyes...

luv ur hair man!
=)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!