LUTFI SYAFIQ

Tuesday, January 26, 2010

GEMUK vs KURUS

OLD


NEW

bukan senang nak kurus...btol x??org gemok tau la kan mcm mna susahnya nak kurus...i'm still overweight now..nak dptkan berat badan yg unggul tu sgt susah..need to have strong spirit!
dulu2 my weight pernah mencecah 117kg..level obesiti lah..
skarang berjaya turunkan sedikit..berat skang 85kg...tinggi 184cm...but still overweight...skang tgh brusaha nak dptkan berat badan unggul lah...nak turunkan dlm 10kg lg jer kalu boleh...

dulu2 saiz seluar 42..
skang saiz 33..kalu boleh nak pakai saiz 30...
dulu2 makan nasi dalam 8 pinggan sehari..
skang dlm 8 pinggan utk 2 minggu..tp kena kurangkan lagi lah!dlm 4 pinggan utk 2 minggu..
dulu2 joging 100m dh semput mcm separuh nyawa..
skang joging 3km boleh tahan lagi lah..tp kena strong lg rr,maybe 5km tanpa henti..
dulu2 org panggil "tembun,gendut,boroi,gemok"
skang jarang lah dengar perkataan tu...tp ada la org kata "tinggi!besar!"
dulu2 jarang join ngn org2 NORMAL..
skang org NORMAL yg join me...tp,tah lah...
hahaha
dulu2 time aku start minum JUSMATE5,member2 aku kata aku menyeksa diri lah,apa lah..
skang,member2 aku yg dok mngata aku dulu2 yg terhegeh2 dok tya pasal JUSMATE5...
hmm...whatever...
dulu2 mak selalu kata "ish adik laaa,mak takut tgk adik dok makan byk sgt...mak bukan xmau bg makan,mak takut nnt adik gak yg sakit..mak kesian jaa..."..pastu aku kata "alaa,biaq la mak oi,time dok hidop ni mkn p laa puaih2..nnt mati xleh makan dah"(jawapan org jahil)...
skang mak kata "hmm,nak masak apa taktau hari ni adik?"...pastu aku jawab "xyah laa dok masak..xdak sapa nak makan..mak pun jgn dok makan nasik ari ni...perut naik laa,koi tua koi buncit,,mana elok..."(aku lak jd perunding kesihatan mak aku)
;)

PENGAJARAN:
jagalah pemakanan kita kerana pemakanan yg kurang sehat punca bg segala penyakit...semua penyakit berpunca daripada corak pemakanan kita...dalam kata lain,penyakit datang dari perut kita...


by
LUTFI

4 comments:

nyleacoollife said...

dluw2 comel..

skunk manis..:)

LUTFI~;)) said...

haha

skang pun comel gak

comel + manis..

;p

Zaleha Zulhairy said...

patut ka u baj ckp psl diet product time public spkng nt.. okay okayy bru i tau.. caiyok2!!
i pn odw diet. wish me very2 luck ok! :P

LUTFI~;)) said...

haha...takut tak tercakap jaa nnt.huwaaaa.butterflies in my stomach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!