LUTFI SYAFIQ

Monday, December 31, 2012

Ucapan dan Senarai Semak 2013

Assalamualaikum w.b.t.

Kawan-kawan :)
Kali ni aku nak cerita sikit mengenai azam aku 2013.

Sebelum tu, boleh baca Wallpost aku di FB yang aku copy paste di bawah ok.


"Apa tah perkara yang paling terindah 2012? 

Biasa saja kot.

Tak ada apa-apa pun. Tak dapat apa-apa.
Cuma ada orang bagi Blackberry ja kot sebijik.
Tu ja.
Apa-apa pun syukur sebab masih bernafas dan sihat sepanjang tahun.
Itu nikmat yang tak ternilai daripada harta, wang dan sebagainya.
Tak dak nak menyusahkan orang sekeliling.
Dan yang paling berharga adalah nikmat sebab ada mak, ayah dan family.
Kalau tak, taktau nak cari duit kat mana.
Mesti merempat tepi jalan.
Andai suatu hari nanti Dia nak tarik balik nikmat tersebut, biarlah pada waktu tu aku dah mampu berdikari tak menyusahkan orang lain.
Aku ni dah la high maintainent. Mewah. Makan nak yang sedap-sedap ja.
Huh!



By the way, welcome 2013.


:)"

Ok jom ikuti aku punya wishlist 2013.

1st, aku nak nikah!!! Err, semangat sangat ker? Haha gurau ok.

Pertama sekali aku harap sangat aku dapat habiskan Diploma aku dan terus kerja pada pertengahan tahun 2013.

Pastu, aku nak beli kereta sendiri. Kereta penting ok! Takmau dah dok melaram dengan kereta mak ayah. Jenis kereta yang aku target untuk jadi kereta pertama aku adalah CRV atau Civic. Melampau kan? Second hand pun jadilah. Tapi aku tau dah ayah aku mesti bangkang. Dia suruh aku beli Mercedes C 200. Nampak tak kat situ macam cerita dongeng sikit dimana kelihatan macam aku ni businessman ataupun hartawan? Padahal? Kerani cabok bertaraf diploma saja! Tak habis pikir macam ni. Kalau aku dapat pakai salah sebuah kereta tersebut pun konfem-konfem BPR (Badan Pencegah Rasuah) mai office aku siasat kalau-kalau aku ada makan rasuah. Haha. Mampukah aku? Mampukah aku! Tunggu dan tengok sajalah... -.-"
Ni kereta idaman pertama.
Ni kereta idaman kedua.
Ni kereta yang bapak aku suruh aku beli. Dah murah sekarang katanya.
-.-"

Pastu aku nak beli motor. Kalau boleh motor yang besar sikit sebab aku ni besar. Kalau naik motor kecik macam scoot Ego yang sekarang ni memang orang tak nampak motor, nampak aku ja dok terbang melayang kat tengah jalan.

Ni la scoot yang aku guna sekarang. Banyak berjasa. 
Ni motor yang aku target. Bukan superbike. Janji lebih besar dan selesa. 
:D

Errk -.-"

Pastu aku nak tambah lagi koleksi gadget aku. Aku dah lama teringin nak pakai produk Apple. Dapat Iphone5 pun jadilahhh. Maybe? Kita tunggu dan lihat. Aku sekarang ada dua Blackberry. Si Blacky and Si Snow White. Aku gak ada satu tablet. Si Galaxy 7.7.
Ni Si Blacky. Orang bagi free.
Ni pulak Si Snow White. Duit sendiri ok sebab murah.
Ni Si Galaxy kesayangan aku. Thanks mak.
Iphone 5. Ada sape-sape nak kasi? Sangat dialu-alukan thanks.

Aku jugak nak sangat pergi oversea. Tapi negara mana aku masih taktau nak target. Hmm, takdak apa dah kot. Tu ja kot yang aku target. Tapi aku rasa semua target tersebut macam takkan tercapai dalam tahun depan. Mungkin sesetengah saja. Huhu. Harap-harap salah satu akan jadi kenyataan. Yang mana masih tak berjaya, akan dibawa ke tahun berikutnya. In sya Allah kalau masih bernafas.

Selamat Tahun Baru Rakan-Rakan!

:)

Wasalam.

4 comments:

laskar pelangi said...

semoga semua wishlist tu termakbul ;)

alia said...

hahahahaa, org terbang naik ego!! u kata kat i kaaa :(

hafiz hafizol said...

insyaAllah..

Fya Pelangi said...

da dpat, jgn lpe share. HAHA ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!