LUTFI SYAFIQ

Saturday, October 29, 2011

Jeruk Ular dan Haiwan Berbisa (Wine Ular)

Salam.
Kawan-kawan, mai sini aku nak kongsi sikit pasal 'jeruk ular'.
Bukan setakat ular, binatang-binatang lain seperti kala jengking, cicak tokek/gerko, iguana, dan kuda laut pun turut ditambah sebagai 'ramuan sampingan'.
Tadi masa aku Google-google, aku terjumpa gambar-gambar menarik ni.
Gambar apa? Pergi usha kat bawah ok?
Sebelum tu, untuk pengetahuan korang-korang semua, wine ular ni ada di Vietnam.
Kalau nak cuba 'keenakan' wine ular ni, boleh la buat rombongan pergi Vietnam.
Mesti sedap kan?
Susah sangat nak cari kalau kat Malaysia.
Memang takde la...
Kalau ada pun dekat makmal-makmal Sains sekolah menengah.
Haha tapi yang kat makmal tu bukan wine weh, yang tu ular awet ja.
Jangan konfius!
Ok, saksikan gambar-gambar 'awesome' kat bawah...























Apa macam bro?
Nampak sedap tak? HAHA
Gila!
Tapi menarik kan?
Pandai ular-ular tu 'posing'.
Aku pun teringin la nak beli banyak-banyak.
Tu pun kalau esok lusa aku sempat pergi Vietnam.
Nak beli buat koleksi kat dalam bilik.
Agak-agak kena ada lesen tak?
Setahu aku kalau nak bela ular hidup kena ada lesen.
Tapi jeruk punya ni dah mati kan?
Boleh la aku buat koleksi banyak-banyak kat rumah.
Tak payah ada lesen kot...
BEST!

Wasalam,

6 comments:

hawiz said...

eee..geli2..

LUTFI SYAFIQ said...

hahaah smart la

hafiz hafizol said...

bahyeee mung !!

Fiera Pirot said...

weyh geli ok....wekkk...fobia alu tgk ular...grrrr

::FAIZ FARISH:: said...

geli

Cik Kasih said...

grr..sngt tidak suka pd haiwan ini..kuang3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!