LUTFI SYAFIQ

Saturday, October 1, 2011

LAWAK | Tukang Kebun dan Tuan Rumah

Salam...

Aku tengok cerita tamil TV2 tadi.

Ada satu babak tu.


Dialog dia lebih kurang macam ni:


Tukang kebun tu datang kerja dengan muka happy.


Lepas tu tuan rumah tu tanya.



Tuan rumah: Kenapa kamu kelihatan begitu gembira ini hari?

T. kebun: Saya telah membuat dua kebaikkan hari ni.


Tuan rumah: Apa ja kebaikkan yang kamu buat?


T. kebun: Yg ptama, saja telah mengalihkan batu besar di tengah2 jalan. Bahaya batu tu 



sebab boleh menyebabkan kemalangan.

Tuan rumah: owh baguslah.. Kebaikkan yang kedua pulak apa?


T. kebun: yg kedua, saya telah menghantar seorang lelaki yg cedera parah di kepalanya ke 



hospital. Kesian sangat lelaki tu, jadi saya tolonglah...

Tuan rumah: Yaka, baik betul kamu ni. Hmm, lelaki yg cedera parah tu kenapa?


T. kebun: Tadi kan saya ada ckp sya telah alihkan batu besar kat tengah jalan kan? Batu besar tu laa terkena kepala lelaki tu. 


Tuan rumah tersebut terus melempang si tukang kebun tersebut. Wakaka

(diolah oleh LUTFI SYAFIQ, sumber; Cerita Tamil TV2)


Sangat tak boleh belah babak tu.


Walaupun bersahaja, tapi memang kelakarrr!

9 comments:

hafiz hafizol said...

xkelakar pun!!

Teajay Junior said...

nice blog...

just blog walking here... smile

http://teajayjunior.blogspot.com

Noh Kodiang said...

weh wa mau pinjam nama...

LUTFI SYAFIQ said...

nama apa?

Zulfikar Hazri said...

ahahaha, aku selalu tergelak2 tengok lawak tamil bila lepak kedai india minum air.. bukan mamak.. hahahaha

i am S!L4H.. said...

btol ke diolah dr cerite tamil??



erkkk!

hyz said...

pandai translet bahasa tamil ek?

meisnani said...

nani follow sini...

btw, dpt imagine la law cte2 tamil ney... nak2 bile part dye gduh yg lipat2 kaen smpai pinggang tuh..
wakakakaa

*kantoi follow cter tamil

sYafIk-wAy said...

bongok pandai tamil . ahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!