LUTFI SYAFIQ

Wednesday, July 11, 2012

Ikan Bermulut Buaya

Salam. Hai semua. Pernah dengar tak pasal ikan bermulut buaya? Ikan ni pernah menggemparkan penduduk Kedah masa banjir besar dulu. Rupa-rupanya ramai orang yang tak tau akan kewujudan ikan ni kat Kedah. Haha kelakar. Ikan ni ada dibela kat dalam kolam di sekolah aku dulu-dulu. Besar ok! Pastu masa banjir, ikan ni terlepas. Aku rasa ikan dari sekolah aku tu yang menggemparkan penduduk Kedah apabila seorang petani terjumpa ikan tu kat dalam sawah padi kalau tak silap aku. Hehe. Siap masuk paper lagi kot! crocodile-fish07crocodile-fish03

Macam ni la rupa bentuk ikan tu. Aku suka pergi tengok kat kolam sekolah aku masa zaman muda-muda dulu. Lepas ja banjir, tengok-tengok ikan tu masuk paper! Kelass kau ikan! Femes kau! KAHKAHKAH!

Ikan ni dia boleh besar sehingga 3 meter dan boleh mencapai berat 140 kg tau! Err, seram jugak neh! Mau sekali dia NGAP, jadi makanan la kita ni kan? Hehe.

P/s: Hati-hati mandi sungai. Jangan sampai dimakan ikan buaya :P

6 comments:

Sally Samsaiman said...

ikan ni boleh mkn ker ? or mcm spesis ikan jaws gitu ?

hiihi..kalau boleh mkn pun x terliur ehh..

shiQin Az said...

besaaaar punyaa..nak kate macam todak xjgk..sbb die ade tekak..hahaa comel plak tgk..serius ke ikan nie ade kat kedah?

daya jamal said...

huishh ! seram nie ! :-/

LUTFI SYAFIQ said...

Xsure la boleh makan ke tak. Maybe kt oversea diorg makan kot. Kt malaysia just utk display. Hehe.

Yeah ikan ni ade kt kedah. Comel sgt kan? Errr

Seram sikit la. Hahaha

naim iman said...

ini bukan ikan lg dah.dah boleh kate sanak saudara buaya dah tu.scary kot.

Ann Ishak said...

nak cuba bayangkan macam mane ikan sebesar ni ada dekat sawah bendang...ermmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!