LUTFI SYAFIQ

Sunday, April 8, 2012

Spagetti Carbonara | Resepi Mudah

Salam. Korang kebulur tak petang-petang macam ni? Konfem korang kebulur kan? Kalau sapa-sapa yang masih tercari-cari menu untuk mentekedarah (melantak/makan) petang ni, boleh la try masak resepi spagetti carbonara yang simple sangat-sangat ni. Senang sajo... Tengok resepi kat bawah ok?

Bahan-bahan:
3 ulas bawang putih
1 tin cendawan butang
1 tin Prego Carbonara (tin biru)
ayam cincang
sedikit garam
sedikit minyak untuk menumis
spagetti

Cara-cara:
1. Panaskan minyak dan tumis bawang putih.
2. Masukkan cendawan butang dan ayam cincang.
3. Masukkan kuah Prego.
4. Tambah sedikit air dan garam kalau kurang masin.
5. Siap!
Gambar hiasan daripada Google

Amacam? Simple ja kan? Kalau tak guna sos Prego, memang lambat la sikit kerjanya sebab nak kena hasilkan roux bagai. Korang beli ja sos Prego kat supermarket berhampiran.

Selamat Mencuba!

:)

3 comments:

luqman zakaria said...

yeah! ade dinner di sini..tapi x reti la nak masak sendiri..hoho~

tunz said...

mama pun suka mkn spag cabonara tpi yg kat pizza jugak yg sodap..hihi

LUTFI SYAFIQ said...

tunz: lagi sedap dan lagi mudah kan? hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!