LUTFI SYAFIQ

Monday, May 7, 2012

Peristiwa Mendebarkan di Sedim (Bhg. 1)

Salam. Hai korangggggg! Kali ni aku nak share sikit pengalaman aku masa kat Sedim. Nak dijadikan cerita, tahun lepas aku saja laa turun Penang. Jumpa kawan-kawan aku masa kat UiTM penang dulu. Pastu, esoknya member aku ajak pergi mandi kat Sedim. Memandangkan aku memang free, aku pun just cakap OK jer la kan. Then, kami pergi la Sedim menaiki 2 buah kereta. Ok, selesai mukadimah.

IMG_8480

Gambar kat atas ni member aku nama Taqi. Ni time baru sampai Sedim. Muka masih gembira sebab excited nak mandi sungai. Kami sampai tu pun dah dekat-dekat senja dah. Time tu jugak baru lepas hujan dan air sungai Sedim memang sangat deras! Scary kot. Aku memang tak nak mandi sebab aku tak bawak pakaian lebih. So, aku just jadi photographer ja lah.

IMG_8483IMG_8484IMG_8496IMG_8500

Gambar-gambar kat atas ni masa baru sampai Sedim. Masing-masing muka happy ja sebab tak sabar nak mandi. Teruja sangat kot tengok air sungai yang deras tu. Nak tau tak deras macam mana? Haa tengok gambar kat bawah.

IMG_8490

Maaf laa gambar kat atas ni aku guna slow shutter dan takdak tripod, jadi agak shaking sikit di situ… Deras kan air sungai ni? Tak paham betul aku macam mana budak-budak ni boleh excited nak mandi…

IMG_8494

Gambar kat atas ni pulak aku guna high shutter. Korang boleh nampak kan? Air sungai ni sememangnya sangat deras. Aku memang takut nak mandi!

IMG_8509IMG_8515IMG_8519IMG_8528IMG_8541

Oraitt, if you guys can see above, there are some pictures masa diorang ni happy-happy mandi manda sebelum terjadinya peristiwa yang mendebarkan. Peristiwa di mana boleh menjatuhkan air mata serta menjerit ketakutan, cemas, panik dan sebagainya. Aku yang sedang menggalas camera juga seakan-akan mahu mencampakkan kamera aku kerana terlalu cemas disaat itu. Nak tau apa yang terjadi? Nantikan entry berikutnya di bahagian kedua.

Wasalam.

3 comments:

Dianz Ipoh said...

macam best jer >.<

suria lekatlekit said...

Nama je org kulim sedim pun tak penah jejak kaki lagi tp tau kt situ air dia deras.. :D

Chef Kampung said...

best tapi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!