LUTFI SYAFIQ

Tuesday, June 14, 2011

Mari Belajar French Melalui Lagu

Salam.
Hari ni aku nak kongsi satu video.
Lagu bertajuk : Je Ne Veux Pas Travailler by Pink Martini
Kalau korang nak tahu, Madame aku dulu masa kelas Bahasa Perancis, selalu pasang lagu ni.
Dengar lagu ni dan terjemah. Menarik! Saksikan video di bawah ok...





Allright then, i put the lyrics below...
If you want to know the meaning of the lyrics, please don't hesitate to google the meaning. :)


Je Ne Veux Pas Travailler Lyrics


Ma chambre a la forme d'une cage
Le soleil passe son bras par la fenêtre
Les chasseurs à ma porte
Comme les petits soldats
Qui veulent me prendre

Je ne veux pas travailler
Je ne veux pas déjeuner
Je veux seulement oublier
Et puis je fume

Déjà j'ai connu le parfum de l'amour
Un million de roses
N'embaumeraient pas autant
Maintenant une seule fleur
Dans mes entourages
Me rend malade

Je ne veux pas travailler
Je ne veux pas déjeuner
Je veux seulement oublier
Et puis je fume

Je ne suis pas fière de ça
Vie qui veut me tuer
C'est magnifique
Être sympathique
Mais je ne le connais jamais

Je ne veux pas travailler
Je ne veux pas déjeuner
Je veux seulement oublier
Et puis je fume

Je ne suis pas fière de ça
Vie qui veut me tuer
C'est magnifique
Être sympathique
Mais je ne le connais jamais

Je ne veux pas travailler
Je ne veux pas déjeuner
Je veux seulement oublier
Et puis je fume
*Tegeliat lidah korang kan kalau nyanyi?Haha, belajar slow2.
Wasalam.

5 comments:

KyêrulL said...

Hahahaha... tergeliat lidah aku..

Chef Kampung said...

Kayif: kalau tak tegeliat mmg ko bukan org melayu la. hahaa

jaya jr said...

haha..korea takde ke?kui3

safwanmahzin said...

menarik but cannot go lahh..=)

Fadhli Zainol said...

lgu sweet gila walaupn x phm.. pnt ak nk try ikut..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Panasss!